آخرین اخبار

کاظم صدیقی: برای هر گناهی که در زندگی پیش می‌آید باید حساسیت به خرج دهیم و بترسیم و جبران کنیم

صدیقی در دومین نماز جمعه پس از ماجرای اختلاس باغ ازگل گفت: برای هر گناهی که در زندگی برایمان پیش می‌آید باید حساسیت به خرج دهیم و بترسیم و جبران کنیم و به آبرومندان درگاه الهی متوسل شویم که در اوج همه آنان اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

اشتراک گذاری
21 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 13046

کاظم صدیقی: برای هر گناهی که در زندگی پیش می‌آید باید حساسیت به خرج دهیم و بترسیم و جبران کنیم
توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ | کاظم صدیقی، در خطبه نماز جمعه امروز تهران حج را سمبل و نماد جامعیت احکام دین دانست و گفت: هر یک از عبادات یا بُعد فردی دارد و یا بُعد اجتماعی؛ اما در حج همه این ابعاد تعبیه شده است.

به گزارش ایسنا، کاظم صدیقی در نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: هر کسی در زندگی تقوا داشته باشد خدا او را از رزق‌های مادی و معنوی سرشار می‌کند.

صدیقی دهه کرامت را به مردم تبریک گفت و افزود: آثار و برکات زیارت امام رضا (ع) فوق عقل ما است. زائران زیارت امام رضا در روز قیامت در دایره و گردونه حساب و کتاب قیامت قرار نمی‌گیرند بلکه در اداء انبیاء الهی به حساب می‌آیند. زیارت حضرت معصومه نیز چنین آثار و برکاتی دارد. بنده هم از علی بن موسی الرضا (ع) و هم از حضرت معصومه مستقیماً حاجت گرفتم.

امام جمعه موقت تهران گفت: عبادت‌ها سه قسمت‌اند؛ عبادت‌های بدنی، مالی و فکری. خدای متعال در عبادت حج، همه این عبادت‌ها را تعبیه کرده است. خدا به اعمال انسان‌ها نگاه نمی‌کند بلکه به نیت‌های آنان توجه دارد.

صدیقی ادامه داد: همه دغدغه مومن، خداست. خدا با بندگانش به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی غیر از آن بنده، بنده دیگری ندارد، اما بنده به گونه‌ای با خدا رفتار می‌کند که گویا خدای دیگری دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امت سازی و جامعه سازی را باید در حج در دستور کار داشته باشیم. تا امامت در جامعه نهادینه نشود وحدت در جامعه معنا پیدا نمی‌کند. پیام رهبری در حج باید به گوش جهانیان برسد. امسال شبکه سازی و ایجاد تشکل بین المللی توحیدی در دستور کار است. حج بدون برائت از مشرکان خاصیت اصلی‌اش را از دست می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی مسئله حج ابراهیمی را به عنوان رکن اصلی دین احیا کردند.


بیشتر بخوانید:

آخرین خبر از پرونده کاظم صدیقی و زمین‌های ازگل

شنیده‌های جدید از تناقض‌‌گویی‌های کاظم صدیقی

کاظم صدیقی مشمول گشت ارشاد مدیران نمی‌شود، اما زنان ایرانی را با ون گشت ارشاد می‌برند


صدیقی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جریان غزه نشان داد دشمن تا چه حد با انسانیت دشمنی دارد. بچه‌ها، اطفال، زنان و بیماران غزه‌ای در آتش قساوت صهیونیست‌ها می‌سوزند. پیام عاشورایی امام حسین (ع) در غزه موجب شد تبلیغات هماهنگ و پرحجم قدرت‌های بزرگ، به وسیله دانشجویان و مردم غرب در کشور‌های غربی رنگ ببازد. دانشجویان مظلوم دختر در آمریکا و استادان پیر دانشگاه‌های این کشور زیر زانو‌های پلیس آمریکا تحت فشار قرار می‌گیرند و به زندان می‌افتند.

وی در خطبه اول نماز جمعه همچین گفت: مرگ حق است و همه ما این مسیر را خواهیم پیمود. آنچه بعد از انتقال ما از این خانه ویران به خانه ابدی دستمان را می‌گیرد، تقوا است. بهترین توشه برای زندگی ابد تقواست. تقوا بازدارنده و نگهدارنده از شیاطین درونی و بیرونی است. همه ما موظفیم در برابر فشار‌های درونی و بیرونی تسلیم باطل نشویم.

صدیقی ادامه داد: برای هر گناهی که در زندگی برایمان پیش می‌آید باید حساسیت به خرج دهیم و بترسیم و جبران کنیم و به آبرومندان درگاه الهی متوسل شویم که در اوج همه آنان اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

وی گفت: از امروز همه تصمیم بگیریم یک چله مواظب اعضا و جوارحمان باشیم و به دلمان غیر دوست را راه ندهیم. اگر یک چله در برابر بازی‌های نفسانی مقابله بکنیم و خدا را از یاد نبریم خدای متعال به ما حکمت می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در نماز که نزدیک‌ترین حالت انسان به خداست هدایت بر صراط مستقیم را از خدا طلب می‌کنیم. صدیقین کسانی هستند که بی‌صداقتی در ابعاد وجودی آنان راه ندارد. آنان در مقام فکر، انگیزه و عمل صادقانه با خدا تعامل می‌کنند. ما هم اگر در این مقام‌ها با خدای خودمان حقیقت را بگوییم، در مسیر صدیقان خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =